به گزارش خودروکار، لوتز مشکه، مدیر بخش مالی مجموعه پورشه اعلام کرد: «کسب فناوری تولید خودروهای برقی بسیار پرزحمت است.»
وی افزود: با تمرکز بر تولید خودروهای هیبریدی و برقی، ناچاریم «کاهش مقطعی سود» را پذیرا شویم. او در توضیح این کاهش گفت: «در حال حاضر تولید هر خودروی هیبریدی یا برقی، در مقایسه خودروهای درونسوز، بهطور متوسط ۸ تا ۱۰ هزار یورو هزینه اضافی بر پورشه تحمیل میکند.
اما این هزینه اضافه را نمیتوان بر قیمت خودرو افزود؛ زیرا ممکن است سبب کاهش تقاضا برای خودروهای برقی و هیبریدی شود.» او سرمایهگذاری در زمینه کسب فناوری تولید خودروهای برقی و هیبریدی را «سرمایهگذاری بر آینده» خواند.
مطابق برنامهریزیهای انجام شده، پورشه تصمیم دارد ظرف مدت ۵ سال، بیش از ۳ میلیارد یورو در بخش تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایهگذاری کند. «میشن ای» نخستین مدل مفهومی تمام برقی پورشه بود که در نمایشگاه فرانکفورت امسال در معرض دید عموم قرار گرفت.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/